Synchronous, asynchronous tools and teaching performance in times of pandemic
DOI:
https://doi.org/10.54942/qantuyachay.v3i1.41Keywords:
Synchronous tools, asynchronous tools, teaching performance, collegeAbstract
The main objective was to determine the incidence of synchronous and asynchronous tools on teaching performance in times of the COVID 19 pandemic. The quantitative research of a basic substantive type, of a non-experimental, correlational, multivariable design, had the participation of 27 teachers, whom They were evaluated using three instruments built on the basis of the three variables, dimensions, and corresponding indicators. There is a significant incidence of synchronous and asynchronous tools in teaching performance in times of the COVID 19 pandemic of the Faculty of Pedagogy and Physical Culture of the UNE-EGyV, 2021. (F = 7,819 and p-value (sig.) equal to zero, is less than a = 0.05 (5%), also according to the correlation of Pearson's r = 0.628 (X1*Y) high positive and Pearson's r = 0.613 (X2*Y) high positive).
Downloads
References
Carrasco, S. (2009). Metodología de la Investigación Científica. Lima, Perú: Editorial San Marcos.
CEPAL. (2020) Observatorio COVID-19 en América Latina y el Caribe Impacto económico y social. https://www.cepal.org/es/temas/covid-19
Cepeda, L. (2017) Estrategia metodológica del uso de aulas virtuales en el proceso de enseñanza aprendizaje universitario, (para obtener el Grado de Doctor) Universidad Mayor de San Marcos, Perú.
Decreto Legislativo (D.L.) N° 1495 de fecha 10 de mayo del 2020 Decreto Legislativo que establece disposiciones para garantizar la continuidad y calidad de la prestación del servicio educativo en los institutos y escuelas de educación superior, en el marco de la emergencia sanitaria causada por el COVID-19
Flórez A, Rosales Y., Flórez E. (2016) Internet como herramienta comunicativa asincrónica y sincrónica en los docentes de Química. CEDOTIC, Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación, Colombia 168Vol. 1. No. 1. (168-187) Julio-Dic/ 2016 ISSN: 2539-1518.
Heimann A., Ruiz Diaz A. y Ayala N. (2020) Dificultades en la aplicación de clases remotas durante la pandemia de covid-19 en la FACITEC. Tecnología, Diseño E Innovación, 6(1), 1-17. Recuperado a partir de https://www.unae.edu.py/ojs/index.php/facat/article/view/256
Hernández-Sampieri, R. & Mendoza, C (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta, Ciudad de México, México: Editorial Mc Graw Hill Education, Año de edición: 2018, ISBN: 978-1-4562-6096-5, 714 p.
Reto, A. (2017) Clima institucional y desempeño docente en la Universidad César Vallejo, Lima Este, 2017. (Obtener el grado de Magister) Universidad Cesar Vallejo, Perú.
Romero, A. (2017) Representaciones de los docentes de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de Entre Ríos sobre la enseñanza con TIC, el uso e integración de las TIC; y su relación con la utilización del Campus Virtual de la UNER. (Obtener el grado de Magister) Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jorge Germán Robles Orué, Eusebia Soledad Jiménez López , Carlos Alberto Astete Barrenechea, Roberto Marroquín Peña, Francisca Cavero Ramírez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.